Låt mig få berätta hur det är att ha varit företagskund hos Beijer byggmaterial i Eskilstuna. Mitt största problem har varit att mitt avtal aldrig fungerat hos Beijer som det skall. Personalen är ofta hygglig i butiken och på lagret, de är inte fel på dem utan felet finns högre upp i kedjan.
Det är någon eller några som medvetet och genom att gå in i mina avtalsuppgifter ändrar priser och min kreditvärdighet utan min vetskap.
Jag har många ggr hamnat i mycket pinsamma situationer, är jag på en annan Beijerbutik och skall ta ut varor så säger deras dator att jag är inte kreditvärdig fast jag samma period tagit ut tegel och bruk för 10000 kr i Eskilstuna. Den här saken får huvudkontoret reda ut eftersom det kan finnas polisiär anledning att ingripa om sabotage är riktat mot mig.
Mitt tålamod är snart helt slut då man fått åter och återigen rätta felaktiga fakturor, ibland dröjer det med rättandet och man får tjata.
Om det är någon som utövar sin illvilja genom att sabotera mitt avtal så känns det inte så vidare att vara kvar som kund. Jag vill bara att det skall fungera och jag kan fortsätta leverera mitt hantverk.
Personalen på butiken mår inte bra eftersom jag sett att de blir färre och färre och skall göra mer än förut, deras protest och trots tar sig i uttryck som att de vägrar svara i telefon när kunder ringer. De fattar inte hur mycket detta skadar deras rykte och roll som byggvaruhus, att demonstrera så här och kunden får lida leder bara till större problem, till slut så lämnar många Beijer som kunder. Jag känner flera som lämnat Beijer och gått över till andra byggvaruhus, dessa personer är mycket kompetenta och duktiga inom sitt område, jag tror att de fick nog av att huvudkontoret hönsade med dem och inte tog hänsyn till deras kunnande och att de är värdefulla för verksamheten. Jag gav ledningen chansen att rätta till problemet men som vanligt är det oengagerade som sitter vid rodret, ingen ursäkt eller förklaring till sabotaget mot mig, så Beijer har fått avsluta mitt konto och vi behöver aldrig mer handla hos Beijer. Nej, det var inte så lätt!!! Man avslutade inte mitt konto, utan det kom fakturor som var en förväxling med andra i kakelugnsbranschen. Ja, jag bad dem att avsluta mitt konto i maj och ville ha skriftlig bekräftelse, men icke , ny felaktig faktura. Så händer inget omgående så gör jag en polisanmälan om trolöshet mot huvudman. Sedan skall jag ha betalt för den tid jag fått lägga ner för att reda ut denna soppa. Så äntligen efter påtryckning med polisanmälan så tar de bort mitt kundnummer, det har säkert varit en hel del bjäbb i Eskilstunabutiken över mina starka meddelanden jag skickat dem. Jag har aldrig varit med om värre behandling av en trogen stamkund, tror ni att jag fick något meddelande från butiken hur det gick med kundnumret? Jag fick veta detta genom huvudkontoret efter påtryckning. Handla aldrig hos Beijer är min uppmaning, du gör så mycket bättre när du väljer någon annan, och du kommer att slippa bli dåligt bemött som en kund.